Hej alle sammen! Glædelig mandag. I dag skal vi tale om noget, som jeg synes er rigtig vigtigt i dagens arbejdsmiljø. Det skal nemlig handle om teambuilding, samt hvad det kan gøre for din hverdag på kontoret. Læs med.
AWA laver teambuilding for jer
ER du glad for dit arbejde? I dag skal vi tale om netop det. Hvordan du kan blive eller blive ved med at være glad for dit team på arbejdet. Og hvordan sker det så? Det gør det med teambuilding. Det er noget, som rigtig mange virksomheder gør brug af rundt om i landet i store og små virksomheder. Det er helt lige meget hvilken branche. Men hvad er teambuilding? Lad os ligge komme ind på det. Teambuilding hos det firma, som jeg vil tale om i dag kan bestå af både fysiske aktiviteter: volleyball, sejlads, fodbold, håndbold, tennis osv. Men det kan også være aktiviteter, som kræver mere tankekraft med den anden halvdel af hjernen: GPS-challenge, opgaveløsning osv. Og så der er en sidste gren af teambuilding. Det kan nemlig også være at man hører foredrag om et bestemt emne og sammen diskuterer dette i virksomheden med foredragsholderen. Men kommer ind på de forskellige holdninger, forskellige måder at se på tingene, hvorfor man gør som man gør eller synes, som man gør. Det er ret spændende, og her lærer man virkelig sine kollegaer at kende. Læs med nedenfor.
Hvad gør det for din virksomhed at medarbejderne kommer tættere på hinanden?
Det gør rigtig meget for hverdagen i et firma, at folk forstår, respekterer og har plads til hinanden. Det giver en bedre tone, bedre samarbejde, større forståelse af folks grænser og svagheder og samtidig en større forståelse af folks styrker. Hvem skal man spørge om hvad? Hvad skal man ikke joke omkring? Hvor går grænsen for nogle og en anden grænse for andre? Når man som kollegaerbliver kastet ud i aktiviteter, hvor de skal finde ud af at løse en situation som et hold, så sker der en opbygning af sammenholdet, som er anderledes end den er på kontoret til daglig. Gode ting: I får bedre kommunikationen, kommer tættere på hinanden, har personlige snakke, som I ikke havde før, er gladere, og præsterer faktisk bedre af den grund. Du vil opleve at opgaver bliver løst bedre og hurtigere og derfor vil bundlinjen for et firma også vise, at der er gjort noget.
Læs også mere på bloggen lige her.